Hemma.

Kom hem för en liten stund sen. Nu sitter jag och äter en pirog;) de får bli min lunch:) Jag och Angelica tillbringade 1 1/2 timme inne på ett café;) snacka om att personalen måste tro att vi är knäppa;) Jag köpte en kafe latte, mumma:) och angelica köpte té ( jag gillar inte té) . Jag försökte hjälpa henne med Nk B för hon har prov på torsdag men våra lärare lär inte ut på samma sätt så de vart svårt..dessutom kom vi in på andra samtalsämnen framför allt om utbildning efter skolan och CV och snittbetyg m.m. De är så mycket sånt som man måste tänka på nu för även fast man inte riktigt inser det så är faktiskt gymnasietiden över snart! Fortare än vad man tror:) Härligt tycker jag men samtidigt kommer svåra val upp..vad ska man utbilda sig till? Ska man utbilda sig direkt eller jobba lite först? Eller jobba och utbilda sig samtidigt? När ska man börja skriva CV och vilka ska man skicka de till? många frågor. Angelica och jag är lite vilse, de roliga är att jag vet väldigt säkert vad jag vill utbilda mig till nämligen förskolelärare, men jag har varit bestämd med att jag ska jobba 1-2år först medans angelica är bestämd med att hon vill plugga vidare direkt, men hon är inte säker på vad. haha vi är roliga vi;) hade vart lättare på ett sätt om de var tvärtom. Men Angelica fick mig att tänka om, hon fick mig att inse att jag kommer nog ha svårt att sluta arbeta för att börja plugga..för jag fäster mig så lätt med folk. Då kom jag på att jag kan ju utbilda mig och jobba halvtid eller som vikarie samtidigt. Så nu måste jag prata med SYO om utbildningen lite mer och få hjälp med CV. Ska boka tid imorn så kanske jag får tid redan den här veckan om jag har tur:)


Jag är tokförkyld men jag hoppas jag blir frisk fort för jag vill börja träna med Sandra. Jag vill komma i form till studenten och beach 2009! ;D Min kropp behöver verkligen få tränas;)

Nu ska jag vila lite sen ska jag försöka bli författaren för jag måste skriva en egen novell om blindträff i Svenska B! tyck synd om mig !:P

kram
Kommentarer
Postat av: Anonym

mm det är synd om oss :/

2009-01-26 @ 21:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0